Deník N – rozumět lépe světu

Deník N

Debata N: O českém školství

Deník N pořádá ve čtvrtek 4. listopadu od 13 hodin Debatu N: O českém školství. Ta se uskuteční na Jatkách78 v Pražské tržnici v Holešovicích.

Debaty moderované redaktory Deníku N budou rozděleny do několika časových bloků. Adéla Karásková Skoupá se se svými hosty zaměří na přijímací zkoušky a jejich význam. Debatu o šancích na dobré vzdělání povede Jana Ustohalová. Na přírodní vědy ve vzdělávání si posvítí Petr Koubský. U diskusí o českém školství by neměli chybět ani studenti, s těmi bude diskutovat Filip Zajíček.

Uvolnilo se nám pár míst v sále. Nabízíme možnost sledovat diskuze osobně. Registrujte se v našem online formuláři. Při vstupu budeme kontrolovat potvrzení o bezinfekčnosti – platný negativní test či potvrzení o očkování. Debaty budeme rovněž živě streamovat na Facebooku Deníku N. Dotazy k diskuzím můžete nahrávat přes aplikaci Slido.

PROGRAM

13.00–13.15 
Úvodní slovo

13.15–14.15
Kam vedou české školství přijímačky

Moderuje Adéla Karásková Skoupá

  • Emílie Šulcová, místopředsedkyně České středoškolské unie
  • Petr Gazdík, poslanec, garant oblasti vzdělávání ve STAN a kandidát na ministra školství
  • Ondřej Lněnička, aktivní člen Učitelské platformy a ředitel ZŠ prof. Švejcara v Praze 12
  • Jiří Münich, datový analytik, Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

14.25–14.45 
Vyhlášení studentské soutěže Deníku N: Ideální škola po covidu

14.50–15.50
Jaké jsou šance na dobré vzdělání v českém školství
Moderuje Jana Ustohalová

  • Jan Mušuta, ředitel odboru řízení a podpory regionálního školství, Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
  • Štěpán Kment, PAQ Research
  • Jana Navrátilová Štoková, školní psycholožka z Gymnázia Jiřího z Poděbrad, Poděbrady

16.10–16.50
Debata o českém školství se studenty
Moderuje Filip Zajíček

17.00–18.00 
Přírodní vědy ve vzdělávání
Moderuje Petr Koubský

  • Jitka Soukupová, Gymnázium Stříbro
  • Václav Fiala, Základní škola Solidarita, Praha 10

 

HOSTÉ

Emílie Šulcová

Studentka Gymnázia Jana Nerudy a 2. místopředsedkyně České středoškolské unie. V ČSU už skoro 2 roky pomáhá s organizováním akcí, nově se stará o členskou a delegátskou základnu a od jara 2021 je v předsednictvu spolku. Mimo ČSU je také dobrovolníkem Skautského institutu na Staromáku a spoluzakladatelkou projektu Neplastový březen.

Petr Gazdík

Gabriel Kuchta, DeníkN

Český politik a pedagog, místopředseda hnutí Starostové a nezávislí, od roku 2010 poslanec Poslanecké sněmovny PČR, od roku 2008 zastupitel Zlínského kraje, bývalý starosta obce Suchá Loz. V hnutí Starostové a nezávislí působí jako garant oblasti vzdělávání a v současné době se řadí mezi kandidáty na ministra školství.

Ondřej Lněnička

Ředitel základní školy profesora Švejcara v Praze 12, aktivní člen Učitelské platformy a člen expertního panelu MŠMT pro velkou revizi RVP.

Jiří Münich

Jiří Münich vystudoval interdisciplinární společenské vědy a metodologii psychologického výzkum na Amsterdamské Univerzitě. V současnosti se věnuje otázkám měření a evaluací na Ministerstvu školství, mládeže a tělovýchovy. Ve veřejných komentářích se věnuje tomu, jak a proč vyhodnocujeme výsledky ve vzdělávání – jak z hlediska kvality testování, tak jejího významu pro vzdělávací politiku.

Jan Mušuta

Jan Mušuta od roku 2017 působil jako vedoucí oddělení školského rejstříku Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. Na této pozici se mj. podílel na přípravě argumentace ministerstva před Ústavním soudem, zefektivnění systému posuzování žádostí o zápis do školského rejstříku a přípravě nového dlouhodobého záměru vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy ČR, který přinesl poměrně významné změny v zapisování neveřejných škol.
Od počátku roku 2020 pak působí jako ředitel odboru řízení regionálního školství. V této pozici má na starosti zejména agendu péče o pedagogické pracovníky, školský rejstřík, ústavní a ochrannou výchovu a problematiku rovného přístupu ke kvalitnímu vzdělávání. Je odpovědný za implementaci karty opatření Strategie 2030+ Zvýšení kvality vzdělávání ve strukturálně postižených krajích.

Jana Navrátilová Štoková

Psycholožka s psychoterapeutickým vzděláním. Její aktivity jdou v současné době dvěma směry. Jednak provozuje soukromou terapeutickou praxi v Poděbradech, kde poskytuje individuální a párovou terapii a současně působí jako školní psycholožka na Gymnáziu Jiřího z Poděbrad v Poděbradech, kde se věnuje oblasti profesní orientace studentů, poskytuje individuální konzultace a vedu kroužek psychologie pro studenty GJP.

Jitka Soukupová

Vystudovala Pedagogickou fakultu Západočeské univerzity v Plzni. Od roku 1996 učí matematiku a fyziku na Gymnáziu a obchodní akademii Stříbro. Na škole vede badatelský klub a klub malých debrujárů. Se svými žáky se pravidelně účastní domácích (Dny vědy, Noc vědců, Týden mozku) i mezinárodních (Expo Sciences International, STEM liga, ESDY) vědeckých přehlídek, festivalů a dalších aktivit, vloni její tým Debrujáři při gymnáziu Stříbro získal prestižní ocenění Zlatý oříšek a Zlatý oříšek čtenářů ABC. Kromě výuky se věnuje také lektorování pedagogů na akcích projektu Elixír do škol, AV ČR nebo v rámci aktivit Science on Stage.

Václav Fiala

Vystudoval Přírodovědeckou fakultu na Jihočeské univerzitě, v současné době je doktorandem na katedře didaktiky chemie Pedagogické fakulty Karlovy univerzity. Učí přírodní vědy na základní škole Solidarita v Praze 10. Ve své pedagogické praxi se snaží využívat aktivizační strategie, intenzivně se věnuje badatelsky orientované výuce a její začlenění do výuky přírodních věd. Vydal proto publikaci Badatelský deník, která pomáhá žákům projít chemii badatelskou cestou.